Khamis, 26 Mac 2009


Dear Mr Mama,

Saya bukan sahaja penulis, tetapi saya juga seorang ahli yang akan beramal mengikut posisi masing-masing. Apapun, saya mencabar anda untuk melahirkan ahli yang berkualiti. Tahniah Mr!!!

Saya baru sahaja menghantarkan SMS tahniah kepada Saudara Khairy Jamaluddin. Dalam masa yang sama, saya ingin mengatur pertemuan dengan beberapa tokoh besar UMNO untuk mendengar inspirasi mereka terhadap kerajaan masa depan.

2 Cadangan/Pandangan:

Tanpa Nama berkata...

cayala dzul..ko boleh ikut jejak langkah anwar..

Tanpa Nama berkata...

aguslah tulisan ni. Kalau orang cerdik seperti penulis ini membantu Pas, maka Pas lebih hebat tarbiahnya. sahabt saya penulis ini di kampus tarbiahnya hebat, dia boleh jadi naqib kepada 3 usrah sekaligus. Tapi sayang, dia juga tidak turun kelapangan Pas untuk bawa desiplin, kerajinan, keilmuan yang ada pada dia. dia masih mengoingkong gamis yang sepatutnya diberikan kepada adik-adik yang masih mahasiswa. dia masih mahu menjadi mahasiswa yang idealis yang memberi idea itu dan ini, yang menegur itu dan ini, tetapi dia sendiri tidak turun ke lapangan masyarakat.

kalau setakat nak merubah golongan setaraf yang punya degree atau graduan, mungkin senang. tapi berani ke penulis turun sama merubah tarbiah Pas yang ahlinya daripada nelayan, petani, mat gian, mat rempit, peneroka, setinggan, doktor, cikgu, bekas menteri, ulama, dan lain-lain. yang rata2 ahli pas itu orang yang tidak berpendidikan.

Tahniah kerana menegur pas, memprovok orang2 pas, tetapi takziah kerana menulis tanpa turun ke lapangan.

kalau sekadar nak kutiup idea di al atas tu, semuanya baik. tapi berapa banyak idea yang baik itu hanya bertebar dalam blog, buku, dewan seminar tetapi gagal di lapangan kerana pmbuat atau pencetus idea itu menyorok dalam bilik2 berhawa dingin dan tidak gerakkan idea itu di lapangan. bagus dan tahniah.

teruskan menulis dan bagi idea, itu pun sumbangan juga. paling kurang dapat pahala bagi idea daripada tak buat langsung.

Archive

Zaharuddin.Net

Followers

 

AKU HANYA PENULIS (013-2968703). Copyright 2008 All Rights Reserved DZULKHAIRI BIN KAMARIAH by GABUNGAN MAHASISWA ISLAM SE-MALAYSIA Converted into Blogger Template by ILHAM CENTRE