Sabtu, 7 Februari 2009

INDUKSI PIMPINAN GAMIS NASIONAL


7 Feb 2009, Sabtu: Sebaliknya saya daripada Jogjakarta, kerja yang menanti sangat banyak. Jemputan untuk memberikan talk juga banyak dan agak mendera saya. Ada mencecah empat lima pengisian sehari. Banyak juga yang saya tolak. Semalam baru saya menolak untuk berkhutbah dan memberikan kuliah dwi-bulanan saya.

Sekarang saya berada di Induksi Kepimpinan Nasional. Hari ini juga saya menolak dua jemputan ceramah pada paginya dan satu lagi pada malamnya. Saya terpaksa menguruskan induksi. Yang mampu saya terima hanyalah dua kuliah pada petang dan satu pada malam berdasarkan autoriti.



Apa pun, izinkan saya untuk bercerita apakah tujuan diadakan Induksi Gamis Nasional yang melibatkan semua negeri di Malaysia kecuali Borneo yang kejauhan dan Kedah yang dihinggapi masyaqqah yang tak terelak. Rasa gembira bertandang dalam diri saya lantaran dapat bertemu mata dan hati dengan sahabat-sahabat kampus lain dan rata-ratanya lebih muda berbanding saya. Barangkali, kesemuanya lebih muda, namun semangat dan komitmen mereka adalah tidak tersangkal.

Terdapat empat tujuan diadakan Induksi mencakupi ukhuwah nasional, medan perbincangan, titik tolak membentuk gerakan yang lebih mantap dan membentuk satu resolusi bertindak bersama-sama.

Pada awalnya saya menyebut empat kelemahan ahli Gamis iaitu: 1) Tidak terbiasa dengan gerak keja formallity, tidak tertahan dengan kerja bertempoh lama, tidak betah dengan kerja yang menyentuh soal dasar seperti sistem pendidikan dan tidak mampu untuk bekerja dalam bentuk inter-campus.

Pemfokusan utama dalam Induksi ini adalah untuk melahirkan satu pelan bertindak bagi Gamis negeri sehingga Gamis mampu digerakkan di seluruh negeri secara lebih aktif. Saya yang bertindak sebagai Pengarah (merangkap unit perhubungan, pengisian dan pengangkutan) dibantu oleh beberapa sahabat kepimpinan tertinggi Gamis. Ketika inilah, saya jaang sekali berada di hadapan untuk mengendalikan sebaliknya menyerahkan kepada barisan pimpinan lain untuk memperutuhkan pengalaman mereka.

1 Cadangan/Pandangan:

Tanpa Nama berkata...

selamat berjaya+smg dipermudahkan urusan ya

Archive

Zaharuddin.Net

Followers

 

AKU HANYA PENULIS (013-2968703). Copyright 2008 All Rights Reserved DZULKHAIRI BIN KAMARIAH by GABUNGAN MAHASISWA ISLAM SE-MALAYSIA Converted into Blogger Template by ILHAM CENTRE