Khamis, 2 April 2009

HANYA AGAMA YANG LEMAH MENGGUNAKAN KUASA UNDANG-UNDANG


Assalamu alaikum ustaz,

Harap ustaz sihat. Saya nak Tanya satu soalan yang ringkas sahaja.

Saya orang Islam yang berasal dari Malaysia namun kini menjadi warga tetap di Britain.

Saya hanya ingin mendapat pandangan ustaz.

Saya mendapat tahu negara kita Malaysia menghalang orang Kristian atau mana-mana pendakwah daripada agama lain untuk berdakwah.

Ini untuk mengelakkan daripada berlakunya kecelaruan beragama.

Saya terfikir, apa perasaan orang Islam khususnya orang Malaysia, jika mereka menjadi golongan minoriti di Britain dan mereka dihalang daripada berdakwah.

Saya akan marah jika kerajaan Britain menghalang dakwah saya.

Nabi SAW juga melanggar undang-undang Mekah yang tidak mengizinkan penyebaran agama baru.

Maka bagaimana dengan Malaysia?

Atau kita masih takut dan belum bersedia sehingga kita menggunakan undang-undang?

Ustaz, hanya agama dan umat yang lemah sahaja yang akan menggunakan undang-undang untuk menyelamatkan mereka.

Seperti UMNO yang menggunakan media massa sepenuhnya.

Maaf mengganggu ustaz.

1 Cadangan/Pandangan:

jagung berkata...

takut dan risau..

di akhir zaman...musuh jelas yang beragama bukan Islam

yang merisaukan
yang Islam....mungkin di sini..ada musuh yang tidak jelas?

Archive

Zaharuddin.Net

Followers

 

AKU HANYA PENULIS (013-2968703). Copyright 2008 All Rights Reserved DZULKHAIRI BIN KAMARIAH by GABUNGAN MAHASISWA ISLAM SE-MALAYSIA Converted into Blogger Template by ILHAM CENTRE