Isnin, 17 Ogos 2009

IMPIAN YANG BELUM TERLAKSANA


Dengan suara yang serak basah, Sheikh Abdul Qadir al-Jailani melaungkan kepada penduduk Baghdad, “Seeru ‘alal himamil ‘aliyah” (Bergeraklah kamu dengan cita-citamu yang tinggi). Bertepatan dengan kesungguhan itulah, Ibnul Jauzi berkata di pinggiran Tigris, “Langkah pertama adalah pengorbanan jiwa.”

Ada satu cita-cita murabbi saya yang belum saya tunaikan, dan tidak termampu oleh saya untuk melaksanakannya akibat ketidakkuatan saya. apabila murabbi mahukan saya memecut gerakan mahasiswa dan membawa satu paradigm baru yang lebih bersifat reform, saya mampu membawanya sedikit, meskipun tidak banyak.

Namun cabaran murabbi saya yang satu lagi, tidak termampu oleh saya. usaha tetap dijalankan Cuma belum termampu lagi setakat ini. Laungan cabaran murabbi saya ialah, “Pastikan suatu masa, kader PKS di Indonesia yang akan datang ke Malaysia untuk belajar tarbiah daripada kita.”

1 Cadangan/Pandangan:

Mardhiya Ahmad Yazid on 18 Ogos 2009 pada 1:07 PG berkata...

assalamualaikum wrt..
meremang bace tread kali neyh..
siapa yang tak kenal dengan PKS..
namun moga ALLAH mudahkan
tapi kalau difikirkan mengapa tidak kan..
method pentarbiyahan dan matlamat kita hampir sama..
semoga impian menjadi realiti
AYUH semua gerak bersama!

Archive

Zaharuddin.Net

Followers

 

AKU HANYA PENULIS (013-2968703). Copyright 2008 All Rights Reserved DZULKHAIRI BIN KAMARIAH by GABUNGAN MAHASISWA ISLAM SE-MALAYSIA Converted into Blogger Template by ILHAM CENTRE