Rabu, 28 Mei 2008

Apakah Tarbiah Kita...???


Apakah tarbiah kita mencukupi untuk melahirkan pakar ekonomi seperti Husam Musa? Atau tarbiah kita masih membincangkan isu-isu dalaman dan persoalan-persoalan lapuk?





Bagaimana tarbiah kampus masa sekarang dalam usaha melahirkan muslimah yang setanding Presiden Parti Keadilan Rakyat juga Ketua Pembangkang di Parlimen?

Maihkah kita masih membincangkan tentang aqidah dan perjuangan, atau konsep ibadah, atau akhlak dan adab, ataupun taaddud jamaah, sedangkan sekarang Pakatan Rakyat telah menguasasi lima buah negeri?
Masihkah kita ingin meneruskan tradisi lapuk atau mengekalkan pembawaan yang sama sedangkan masa sekarang jauh berbeza dengan masa dahulu? Bagaimana pula muslimah kita untuk menyaingi keberanian Nurul Izzah atau Rafidah Aziz?
Ayuh, satu perubahan mesti dijana. Bergeraklah sekarang, jangan menunggun masa berlalu sedangkan anda masih dengan pemikiran lama..

0 Cadangan/Pandangan:

Archive

Zaharuddin.Net

Followers

 

AKU HANYA PENULIS (013-2968703). Copyright 2008 All Rights Reserved DZULKHAIRI BIN KAMARIAH by GABUNGAN MAHASISWA ISLAM SE-MALAYSIA Converted into Blogger Template by ILHAM CENTRE