Khamis, 4 Jun 2009

TERUSKAN LANGKAH TONTO MU


Ustaz Nasrudin Tantawi sebenarnya amat diyakini untuk memantapkan semula pentarbiahan dalam Pemuda PAS. Ini tidak bermakna YB Solahuddin tidak menjaga tarbiah. Cuma bezanya ialah, YB Solahuddin nampak lebih kepada politik manakala Ustaz Tantawi sebaliknya.

Bagi saya, kehadiran Ustaz Tantawi sebagai Ketua Pemuda adalah bertepatan dengan situasi sekarang. Maksud saya, situasi yang sarat dengan kecelaruan politik dan terabainya tarbiah. Maka kehadiran beliau memang ditunggu-tunggu.

Saya tidak sabar melihat perubahan yang bakal dikocakkan oleh beliau. Dahulunya nama beliau gah di persada keilmuan apabila beliau mengangkat martabat dan maruah ulama dengan berdebat dengan Astora Jabat secara terbuka.



Kedua, Ustaz Tantwi membuktikan keilmuan beliau yang tinggi berdasarkan proses pengajian beliau. Lepasan Pondok Terusan yang tersohor dan Mesir. Maka selayaknya beliau dipanggil sebagai ulama muda yang memimpin gerakan pemuda. Ia sungguh mengasyikkan.

Ketiga, Ustaz membuktikan kecintaan beliau terhadap dunia tarbiah dan keilmuan apabila beliau menubuhkan Akademi al-Rasyidin. Akademi inilah teras kepada beliau. Setiap pemimpin besar ada terasnya. Arwah Ustaz Fadzil dengan KIDU, Tok Guru Nik Aziz dengan Pulau Melaka, Tuan Guru Haji Hadi dengan Rusila, Ustaz Harun Tain pula dengan Manir dan KUDQI.

Syabas buat Ustaz Tantawi. Saya kira, perbezaan pandangan antara saya dengan beliau hanya perbezaan cara berfikir dan ia langsung tidak menghalang saya untuk berada di bawah beliau suatu masa kelak. Jika itulah kenyataan Kalam Illahi.

Ustaz Tantawi harus bersedia untuk menenggelamkan KJ yang ternyata sangat berkualiti dari sudut penampilan dan hujjah. Kekuatan KJ sekarang sedang diabaikan oleh UMNO. Maka saya yakin, kekuatan KJ adalah lawan kepada kekuatan Ustaz Tantawi.

Saya doakan ustaz…dan saya tidak akan lupakan YB Solahuddin,.






0 Cadangan/Pandangan:

Archive

Zaharuddin.Net

Followers

 

AKU HANYA PENULIS (013-2968703). Copyright 2008 All Rights Reserved DZULKHAIRI BIN KAMARIAH by GABUNGAN MAHASISWA ISLAM SE-MALAYSIA Converted into Blogger Template by ILHAM CENTRE