Jumaat, 26 Jun 2009

JOM KITA BERDAKWAH


Sebenarnya saya dah tak nak berdebat isu Kerajaan Perpaduan kerana ia sudah selesai. Sekarang ni, saya lebih berminat untuk kita berbincang tentang dakwah. Membuat penerangan dengan lebih dinamis kepada non-muslim.

Saya kira, semangat saya untuk berdakwah kepada non-muslim mula menebal apabila saya mengikuti Seminar Krisis Murtad anjuran Persatuan Ulama Malaysia bahagian Selangor. Kemudian ia mula makin menebal apabila berjumpa Khoo Khay Kim.

Saya nak ajak yang lain. Apa kat kita bersama-sama menggiatkan kegiatan dakwah ini. Secara meluas tentunya. Saya mahu belajar dengan lebih mendalam. Dan saya berharap, saya akan menjadi juru dakwah yang berjaya.

1 Cadangan/Pandangan:

Anak Muda Reform on 27 Jun 2009 9:58 PTG berkata...

salam..mahu bertanye kepada pimpinan GAMIS, bukan ke Syaari (yang mengaku SU GAMIS) telah meletakkan jawatan??rasenye munawwiroh yang ganti...Mior, betul ke jadi ketua Majlis Politik GAMIS??bukan Sheikh??pening la...

sudah2la, skang foku isu tolak kerajaan laki-bini nih @ rosmah najib..time panas2 isu keajaan perpaduan, taknak pulak mereka nih sambut batton debat..ke gimik politik untuk menonjolkan diri setelah tido dari dunia mahasiswa??

ni ape kes pulak meeting Alumni UIA bincang tentang kuliah RV yang menjemput Khalid Samad, ape dah tak dak agenda lain ke??saje je nak cari salah org, bukan cuba nak mnegurangkan perbezaan dan mengelak pergaduhan, cuba jugak nak bangkitkan kebencian ahli pada kampus lain, nak jugak pasang sentimen2 yang bodoh...sape jadi mata2 nih, kalu tak salah aku, 3 org je budak uia yang datang...

please la, sudah2 la bergaduh..

Archive

Zaharuddin.Net

Followers

 

AKU HANYA PENULIS (013-2968703). Copyright 2008 All Rights Reserved DZULKHAIRI BIN KAMARIAH by GABUNGAN MAHASISWA ISLAM SE-MALAYSIA Converted into Blogger Template by ILHAM CENTRE