Rabu, 1 Julai 2009

MEREKA BAGAIKAN ANJING, TIDAK, BAHKAN MEREKALAH ANJING


Pemuda PAS mengambil berat tentang isu penangkapan dua pelajar UM. Petang tadi saya dihubungi oleh Ust Kamaruzzaman, SU Pemuda. Dan baru sebentar tadi Ust Tantawi menghubungi saya, menunjukkan prihatin beliau yang sangat tinggi.

Saya mengerti, Ust Tantawi jiwanya tarbiah. Orang yang berilmu serta mempunyai kredibiliti yang tinggi untuk memacu kepimpinan Pemuda PAS. Sikap kepedulian beliau yang tinggi sehingga sanggup menawarkan bantuan adalah sangat terpuji.

Benar mahasiswa non-partisan. Tapi acap kali Pemuda PAS membantu. Saya menanti-nanti di mana Pemuda UMNO. Adakah isu conteng dinding dinggap satu penderhakaan yang melampau sedangkan menentang agama Allah dianggap kecil.



Polis bagaikana anjing terlatih. Maaf, saya tidak katakan polis sebagai anjing. Cuma saya tamsilkan, polis bagaikan anjing terlatih. Mengikut sahaja apa yang disuruh. Seolah-olah, tiada guna otak pemberian Allah kerana mereka tidak berotak sebenarnya.

Bukan semua polis. Ada beberapa sahaja. Yang mencerca adik-adik saya, Izzudin dan Syarudin, itulah anjing terlatih. Maaf, macam anjing terlatih. Yang memaki hamun adik-adik saya, ya, itulah anjing terlatih. Maaf, saya tersasul lagi, macam anjing saja.

Yang mencari di mana adik saya Munir itu, itulah anjing. Maaf, ala, senang-senang saya panggil anjing teruslah. Ada mata tak guna. Ada telinga tak dengar nasihat. Ada hati tak merasa. Inilah ibarat binatang ternak kata Allah, bahkan lebih teruk lagi. Yang lebih teruk daripada lembu, anjinglah.

Saya tidak redha dengan segala kekusutan yang berlaku ini. Jika berlaku sesuatu kepada adik-adik saya, saya yakin mahasiswa tidak teragak-agak lagi untuk melakukan sesuatu yang pasti tidak akan dilupakan oleh kerajaan.



13 Cadangan/Pandangan:

Amirah on 1 Julai 2009 9:31 PG berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Mansor Ahmad berkata...

Salam tuan website,

apa pandangan islam tentang bela anjing dan ternak secara komersial?
Sila rujuk website di bawah. terima kasih.
http://www.mykittun.com/
http://www.mymki.com/

Polis Bukan "Anjing" berkata...

Sdr tidak perlu terlompat2 dgn memanggil polis sebagai anjing. adakah sdra tahu perkara yang sebenar berlaku? Betul kah pelajar UM itu tidak conteng dinding tersebut? kalau lah mereka conteng dinding, itu sudah merosakkan harta awam, adakah syarak membenarkan perkara sebegini..

Sdr, saya tau sdra org hebat. pemimpin yang berkarisma. tapi cuba berfikir sebelum terlompat dgn memanggil polis sbg anjing. sehingga mengeluarkan fatwa menconteng dinding tidak salah berbanding menentang Allah..

Berfikir lah sdra dgn tenang dan waras. sebab itu Allah bagi Akal untuk berfikir. kawan untuk mengkoreksi diri. pimpinan atasan untuk membimbing..

Sy rasa patut sdra ajak debat dgn Ketua Polis Negara tntng isu conteng ni..sudah pasti mahasiswa ingin tahu perkara yang sebenar.

Fikir-fikirlah. Selamat beramal.

Tanpa Nama berkata...

Menconteng dinding bangunan dan menyimbah petrol la perangai mcm anjing. Yang mengajar dan membela diorg pula kita namakan sebagai Bapa Anjing, huar, huar, huar...

anak buah Najib berkata...

conteng dinding rasanya ok lagi dari Rosmah yang tak pernah nak pakai tudung..
walaupun dah tegur banyak kali, tapi Rosmah tetap degil tak nak tutup aurat. Orang macamtu termasuk golongan fasik, sentiasa dalam keadaan berdosa, orang yang tengok dia pn dapat dosa...

Itu belum lagi tentang dosa2 lain yang semua rakyat Malaysia dah tau.

Tanpa Nama berkata...

Antara menconteng dinding dan merasuah kontraktor hingga runtuh stadium T'ganu. Agak2 mana yang lebih besar?

Tapikan...sampai sekarang, tak ada lagi kontraktor berkaitan kes stadium itu yang kena tangkap? Walhal...itu kes besar. Berbeza pula ya dengan conteng dinding. CONTENG je, bukan runtuhkan dinding. Tup2 kena tangkap. CERDIK dan BIJAK polis kita menangkap pesalah.

Antara menconteng dinding dengan menindas rakyat kelantan. Antara menconteng dinding dengan mencuri hasil rakyat Kelantan hingga berbilion hasil minyak di bawa ke negara thailand. Royaltipun tak bayar sampai berapa tahun sudah. Antara conteng dinding dengan Merampas hak rakyat satu negeri. Agak2 mana yang lebih besar?

Tapikan...sampai sekarang, tak ada lagi polis kita yang membetulkan keadaan. Ada ke? Walhal...merampas hak rakyat khususnya minyak itu adalah kes besar. Polis relaks jer. Agak2 lah...itu bukan kuasa mereka. Mereka tak selesaikan kes. Mereka ikut suruhan jer. Kalau tak disuruh, mereka pun tak ada usaha lah. Berbeza pula ya dengan conteng dinding. CONTENG je, bukan curi simen untuk buat dinding. Tup2 kena tangkap. CERDIK dan BIJAK polis kita menangkap pesalah.

Saya fikir, polis sangat CERDIK dan BIJAK. Langsung tak layak disamakan dengan anjing. Mungkin saudara Dzul beremosi. Gelaran ANJING untuk POLIS memang tidak sinonim. ANJING untuk POLIS tidak sesuai. Sebab mereka CERDIK dan BIJAK. Mereka bertindakpun ikut suruh bukan ikut bidang kuasa.

Cuma, saya kekadang pening dan hairan...kenapa polis tidak mampu bekerjasama membanteras kes rasuah atau kes diskriminasi. Apa sebenarnya bidang kuasa mereka ya. Mungkin sebab sudah ada BPR. Mungkin sebab sudah ada hakim. Jadi...mereka tidak buat apa2 lah.

Tapi, kalau BPR kerjanya mencari pesalah. Hakim pula membicarakan pesalah. Polis buat apa? Oh ya...polis kerjanya tunggu orang suruh tangkap sana-tangkap sini.

Jika polis ini kerja di suruh dan nanti kena suruh. Memang patutlah polis kita BIJAK dan CERDIK. Sebab mereka tak kena cari pesalah. Mereka tak kena bicarakan pesalah. Mereka tak kena fikir apa2. Mereka tunggu disuruh. Memang polis kita ni bijak dan Cerdik. Dan memangpun gelaran ANJING tak sesuai untuk POLIS kita yang selalu kena suruh. TAK SESUAI LANGSUNG.

Saya syorkan saudara Dzul menarik balik kenyataan itu. Sebab ANJING dan POLIS tidak sama dari segi sebutan. Apatah lagi maksud. Cuma...yang seakan sama, Polis tunggu disuruh. Eh...macam ada persamaan. Bukanlah, POLIS dan ANJING tidak senonim.

Berasal Dari Air Juga berkata...

Anak buah najib, ilmu mana kata conteng dinding lebih baik dari Rosmah tak pakai tudung. rosmah kalau tak pakai tudung, itu antara dia dengan Allah yang Maha Pengampun. Kalau conteng dinding. itu dosa dengan pihak universiti. penconteng tu kena mohon maaf daripada pihak pentadbir..

Betulkah mahasiswa UM yang ditangkap tempoh hari yang menconteng dinding? Macam tak masuk akal mahasiswa UM yang buat kerja tu..

Dinding,C4, tin cat berkata...

conteng dinding dan rasuah.
conteng dinding dan pakai bomoh khurafat.
conteng dinding dan rasuah orang.
conteng dinding dan tak pakai tudung.
conteng dinding dan kebas duit rakyat.
conteng dinding dan sombong dgn orang kampung asal.
conteng dinding dan ugut@halau adik sendiri.
conteng dinding dan cium pipi Salman Khan.
conteng dinding dan berbelanja boros pakai duit rakyat.
conteng dinding dan melampaui batas dalam kekayaan.
conteng dinding letupkan anak orang.

hmm...betapa mulianya orang yang tak menconteng dinding itu.

Tanpa Nama berkata...

zul babi!!!

ops.. silap.. zul anjing!!!

ops silap lagi...

zul macam babi dan anjing...

main semborono aje.. semua ikut hujah kepala otak yang bengong...

memang babi dan anjing!!!

ops. silap lagi. macam babi dan anjing.

aah.. tak perlu le silap2... memang babi pun zul nie... dan juga anjing!

Penyokong GAMIS berkata...

dalam quran. diungkap tentang 'air mani' dgn begitu halus sekali. penuh makna. tapi sdra kita ni mendunggukan kejadian dia di muka bumi. bukan kah manusia ni sebaik-baik khalifah.

harap sdra buanglah info tentang sdra dari air mani tu. sampai saluran kencing pun nak tulis. sdra tak tahu kah, sekiranya hanya air mani sahaja dari lelaki. tak akan jadi sdra. ia perlu air mani dari wanita.

jadi sdra boleh juga tulis 'apabila bercampur dari ..." tak sanggup nak pamerkan perkataan tersebut. kenapalah GAMIS memilih sdra sebagai pemimipin atau amir..

letak jawatan lah sdra.

kepada penokong Gamis berkata...

masalah bahasa pun ko nak bising ke. kalau begitu, aku cadang ust dzul tkar air mani kpda sperm, saluran kencing kpd uterus, percampuran itu kpada fertilization..

haha, bnda kecik camni ko nak besarkan. Aku baca pun rasa malu..lagi besar isu Orang Letupkan Orang, dan Orang Makan Harta Orang.

di manakah pejuang kita on 2 Julai 2009 3:24 PG berkata...

xtawla ape sbbnye korg sume ni....

perkara BATIL juga nk dimuliakan..
perkara HAQ tetap dilawan...

kerana apa??
kerana korg adalah anak buah YAHUDI...
kerana korg belajar ilmu agama tetapi tidak beragama...
ana hanya budak2 tp ana fhm ISLAM...alhamdulillah..

sebenarnye abang dzul xperlu bg ststement anjing atau macam anjing...
tetapi sepatutnye LEBIH TERUK DRPD ANJING...

igt!!! Allah bersama2 kebenaran...
wallahua'lam=)

Tanpa Nama berkata...

- From : Senior MTAQ -

Tak sangka, ramai betul orang bermulut huduh yang menceroboh blog presiden GAMIS. Ramai juga orang2 yang tidak dikenali yang bercakap macam orang bodoh.

Tak mengapalah saudara Dzul...abaikan sahaja orang2 bermulut huduh ni. orang2 sebgini adalah orang yang tidak ada iman, tidak ada kehormatan...memang orang2 ini tidak pandai hormat orang.

Entah lepas ini, saya pun mereka sembur dan sumpah seranah. Tak mengapalah, biarlah mereka bermulut huduh ini terus begitu. Jangan pula kita tiru perangai mereka. Perangai macam budak2 tadika yang suka marah2 bila tak dapat beli ais krim. Kasihan mereka.

Buat tak tahu ajer lah.

Archive

Zaharuddin.Net

Followers

 

AKU HANYA PENULIS (013-2968703). Copyright 2008 All Rights Reserved DZULKHAIRI BIN KAMARIAH by GABUNGAN MAHASISWA ISLAM SE-MALAYSIA Converted into Blogger Template by ILHAM CENTRE