Khamis, 6 Ogos 2009

TAHNIAH USTAZAH FIDAH


Saya rasa sudah tidak malu untuk mengaku bahawa MT Muslimat Gamis jauh lebih baik berbanding saya dan mereka ternyata telah membuktikan keupayaan mereka yang luar daripada kebiasaan. Syabas Ustazah Rafidah, beliau cekal membawa slogan perjuangan SIGMA dan kelihatannya beliau berjaya mencecah suatu pencapaian yang tidak pernah terbayangkan.

Bukan setapak mahupun dua, bahkan mereka melangkah berpuluh-puluh tapak. Serasa satu nikmat yang terpuncak apabila bekerja dengan mereka, yang berhati waja dan berwajah kental. SIGMA bukan lagi retorika sembangan sebaliknya satu realiti terpancar yang gilang-gemilang dan cukup menyerlah. Ibarat sinar matahari yang memancari dan menyeluruhi bumi, mungkin begitulah agaknya kekuatan SIGMA di bawah Ustazah Rafidah, Kak Zafirah, Ustazah Munawirah, Ustazah Fariza dan Ustazah Aini.




Saya rasa ia satu cabaran yang sangat besar untuk adik-adik pimpinan baru untuk meneruskan rentak perjuangan mereka. Saya sendiri dipukul rasa kagum melihat kesungguhan mereka di luat keterbatasan dalam Kongres dan Konsert yang diadakan. Bekerja dan hanya tidur sejam dua dalam seharian adalah suatu perkara yang bukan mudah untuk dicapai. Bahkan sangat kepenatan berfikir dan merancang secara gila-gila dalam tempoh empat lima bulan berturut-turut.

Namun adik-adik sedengar cuping telinga saya, tidak mengalah. Mereka tampaknya tidak mahu tenggelam dalam arus perjuangan yang sangat deras itu, bahkan mereka turut cuba meneruskannya dalam arus yang lebih bergelombang, arus-mengarus dan ombak-mengaombak. Maka saya sendiri tidak mahu memandang lekeh dan rendah terhadap peri upaya mereka kerana mereka juga bakal mencipta satu kejutan demi kejutan, sehingga akhirnya, saya yakin masyarakat akan teralih kepada GAMIS seluruhnya.

Tahniahla kepada SIGMA. Saya dan Ustaz Kusaire menghormati upaya dan wibawa anda. Tahniah dan terima kasih…



5 Cadangan/Pandangan:

Unknown on 6 Ogos 2009 pada 10:46 PG berkata...

terbaik untuk kak fidah...!!terbaik!!

Nik Muhammad Amin on 6 Ogos 2009 pada 12:03 PTG berkata...

hebat sungguh ustzh rafidah. figura hebat siswi yg patut diteladani. klon senator mumtaz mungkin..

terbaik, insyaAllah..

Nurhaslin Zaharudin on 6 Ogos 2009 pada 8:07 PTG berkata...

salam,

TERRRRRBAAIIKKKK SIGMA !

MUSLIMAT POWER! POWER! POWER!

Betul apa ustaz tulis kali ni, pengalaman saya dapat bekerja bersama MT SIGMA adalah pengalaman TERBAIK sepanjang sy menjadi ajk kongres dan konsert.

Ukhti Munawirah, Kak Rafidah, Kak Zafirah, Kak Pija, Kak Shalihati... memang kerja kuat,mereka hidup untuk orang lain...inilah tarbiyah yang berkesan.

Harap kepimpinan SIGMA selepas ini juga sebegitu, malah lebih POWER lagi hendaknya. Ameen..

Pena_Daie on 7 Ogos 2009 pada 6:59 PTG berkata...

tahniah kak Fidah!
Terbaek!..

Shahibul Afzan Wahab on 9 Ogos 2009 pada 5:53 PG berkata...

gamis memang hebat.muslimin dan muslimatnya...

Archive

Zaharuddin.Net

Followers

 

AKU HANYA PENULIS (013-2968703). Copyright 2008 All Rights Reserved DZULKHAIRI BIN KAMARIAH by GABUNGAN MAHASISWA ISLAM SE-MALAYSIA Converted into Blogger Template by ILHAM CENTRE